onsdag 28 december 2011

Stimuli och KASAM..

Vaknade av att den stora lilla greken hoppade upp i sängen..förmodligen för att få fart på matte. Väl vaken känner jag hur den för….ade ischiasnerven gör sig påmind..suck!

Nedräkning inför ett nytt år och precis som jag brukar ska jag summera året som gått lite närmare det nya året 2012..det kan ju hinna hända ngt stort som behöver dokumenteras.

Den här dagen..jaa jag vet inte. Förmodligen kommer den se ut som dagarna brukar göra. Ganska identiska är dom..dagarna.e

Kollade utbildningssajterna igår och visst finns det mycket intressanta ämnen att stimulera huvet med men hittade just inga restplatser i närområdet och jag vet inte hur många pedagogikkurser som var inställda på Mälardalens högskola. Det fanns en i Eskilstuna men mycket oklart om det fanns några restplatser.

Hittade dock en utbildning för webbdesign på distans med förkunskapskrav vilket kan borga för att utbildningen kan hålla hög kvalité så den ska jag undersöka närmare.

Behöver stimulans..massor!!! men kanske mest KASAM – Känsla Av SAMmanhang!

Om du inte är bekant med begreppet KASAM så myntades det av Aaron Antonovsky, professor i sociologi.

Enligt Antonovsky är det graden KASAM som ligger till grund för var vi befinner oss mellan polerna frisk och sjuk. Vill du testa var du befinner dig mellan de två polerna frisk och sjuk kan du testa det genom att klicka H Ä R. Du får också förslag på tankebanor som kan vara till hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar