måndag 6 februari 2012

Picnik..snart ett minne blott..

Mitt älskade bildredigeringsprogram www.picnik.com går snart i graven. De lägger ner onlineprogrammet som varit så fantastiskt bra.

Så om du funderar varför jag byter header i tid och otid så är det därför att jag “leker” lite i programmet eftersom de inför nedläggelsen har släppt på ALLA premiumfunktioner ..de som man tidigare fick betala för.

Jag blir inte utan bildredigering eftersom jag har Photoshop men det är ju inte alls lika lättfixat som det har varit i Picnik. har testat många olika freeware under åren men inte fastnat för något annat program när det gäller bildredigering.

Hittade ett annat onlineprogram www.photoshop.com som innehåller vissa delar av PS och är relativt lättnavigerat. Inte lika många finesser som picnik eller fullversionen av PS men har fördelen att man inte behöver spara programmet på datorn utan man laddar upp bilden man vill redigera och sen sparar den fixade bilden på datorn.

Man skapar ett konto och sen går det  att redigera..smidigt

Photoshop-com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar