måndag 29 november 2010

En helt vanlig måndag..

än så länge är det väl bäst att tillägga. - 10 grader ute..Sune har namnsdag och jag fryser!!!
Neej..det är inte alltid jag fryser på måndagar men just den här måndagen är det så.

Gillar inte temperaturen ute.. inte inne heller för den delen...tycker det blir värre och värre för varje år som går. Säkert ett ålderstecken..det är helt enkelt för kallt för mina leder som känns osmorda liksom. Känns som om de vilken dag som helst ska börja gnissla när jag rör mig..som en gammal osmord dörr.

Klä på dig då!..var det någon som sa och jaa..joo det är ju sant men jag kan ju inte ha hur mycket kläder som helst på mig på jobbet. På jobbet har vi nämligen..just nu är det väl bäst att tillägga..16,5 grader. Man kan ju inte klä sig för att vara ute när man jobbar inne men det skulle inte sitta i vägen med vantar..termobyxor och fårskinnstofflor att smyga runt i men jag behöver kunna röra mig normalt och det känns det ju inte som om man ska ikläda sig dubbla lager saker.

Min förhoppning just nu är att jag ska vänja mig vid kylan..(även om jag vet att jag aldrig vant mig tidigare)..och att de närmsta dagarna eller egentligen hela vintern blir varm. +grader och gummistövlar mot slasket skulle jag inte ha något som helst emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar