fredag 19 november 2010

Lyckad installation..

Ibland blir man så där riktigt nöjd..en riktigt skön känsla!

Idag har jag alltså lyckas med att formatera om hårddiskens partitioner och installera nytt operativsystem på sonens notebook! Det är bra länge sedan så eftersom jag kände mig rostig fanns kollegan tillhands om..i fall att..det skulle trassla till sig. Det gjorde det också initialt eftersom datorn förmodligen var rejält infekterad och levde sitt egna lilla liv men efter att ha förstått att bootsektorn..eller vi kan ju kalla den för spår 0 på C..fick nås på ett annat sätt än från Windowsskivans kommando så funkade det riktigt jäkla bra..kul som tusan och nu är datorn som ny.

Efter att nogsamt laddat in virusskydd och kollat att hela säkerhetspaketet är aktivt så måste jag ju provblogga. Jaa..självklart har jag ju plockat hem en snabb och bra webbläsare också för Explorer går ju bara inte att använda..konstigt att Microsoft inte utvecklar någon riktigt bra sådan..webbläsare alltså!

Nu återstår väl en och annan omstart efter alla uppdateringar som skickas på i och med nätanslutningen men sen blir det Idol ..tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar