måndag 31 december 2012

Gott slut..

31 december 2012 och det borde väl skrivas en årskrönika!?!

Vet inte om jag orkar och när jag funderar över vad jag ska ta med i en krönika över 2012 så vet jag inte riktigt vad jag ska börja med.

Däremot vet jag vad året 2012 slutar med..urinvägsinfektion! Fantastiskt avslut på ett år..eller hur? Jaja inte så mycket att ojja sig över egentligen om man lyfter blicken utanför den egna "tycka sund om sig själv sfären" men sjukdomskänslan är faktiskt påtaglig av en liten ynka uvi.

I går kväll hade jag också en urladdning som hade kunnat bli hjärnblödning. Var ute med den lilla hunden som inte haft några som helst tecken på att vara skotträdd. När vi knallar på här mitt i bostadsområdet var det någon ÄRTHJÄRNA som brände av två raketer alldeles bredvid där vi gick och den lilla hunden blev naturligtvis JÄTTERÄDD! Han vände i luften och drog mig hem. Att han var JÄTTERÄDD såg jag på svansen..han får nämligen "ostkrokssvans" när han blir rädd och ängslig. Tack gode gud att han var kopplad..annars hade han stuckit i ren förskräckelse.

Här i Västerås får man använda fyrverkerier mellan kl 15 och 03 IDAG..Håll er till det så vi hundägare KAN ta ansvar för våra djur!!IDIOTER!!

Det händer mycket på ett år ..både bra och dåliga saker. De dåliga har ju passerat redan så det finns ingen anledning att hänga sig kvar vid dom och om jag ska vara riktigt ärlig kommer jag inte på något riktigt negativt heller..iaf inget som behöver få uppmärksamhet så här den sista dagen på året.

Positiva då..jaa..massor.
Om jag målar de stora penseldragen så är det naturligtvis den stora kärleken som fortfarande håller i sig. Alla nära och kära som berikar mitt liv..TACK!

Att jag har ett jobb som jag trivs otroligt bra på, där jag känner att jag utför viktiga arbetsuppgifter och att jag har kunskapen som krävs för att klara jobbet..det är jag otroligt tacksam för!

Ingen har väl heller undgått att vi har ägnat större delen av året att rusta upp lite här hemma. Ett projekt..eller många små projekt..som pågått över tid och man kan ju tycka "Va fan, dom har ju hållit på ett helt år..har dom blåst ut hela huset eller?" men det har vi inte. Vi har bara låtit det ta lite tid..delat upp jobbet.

Det är ff lite småfix kvar men roliga små detaljer som förhöjer känslan av att helheten är funktionell..nöjdkänslan är obetalbar.

Hade tänkt att jag skulle måla den gamla kökssoffan under "helgerna" men det har inte hunnits med samt att jag är klok nog att förstå att det inte är bra att andas in slipdamm när man är förkyld och vi har ju behövt sitta på den..soffan..eftersom vi varit många. Ett jämt flöde av "många" då det kommer och går barn, vänner och annat löst folk mest hela tiden :)

Nyårsafton..nyårslöften..??

Nej, jag tror inte det. Några önskningar har jag av det nya året dock men dom behåller jag för mig själv.

Önskar Dig ett Gott slut på 2012 och ett GOTT NYTT 2013!

2 kommentarer: