måndag 3 december 2012

På G mot jul..

1:a Advent avklarat och då är det alltså ganska precis 3 veckor kvar till jul!

I min värld är dettvå veckor kvar eftersom vi firar sedvanlig "Jul före Jul". I år har vi faktiskt också avdramatiserat det hela med att rationalisera bort julmaten. Vi bjuder släkten på Kinabuffé i stället.

Sen...efter Kinajulen far vi hem och äter lite julgodis och julfika och..jaa..såklart han kommer... Jultomten!

På julafton?..jo, då råder julefrid!

Sen..efter julafton ÄR JAG LEDIG!!!!!!! Kan du fatta...LEDIG!!! Jag ska bara "fisa" omkring i vårt nyrustade hus och njuta.
Köket är så gott som färdigt nu..fläkten kom på plats igår. Jag har två snuttar vägg kvar att måla sen är det klart.

Har följt projektplanen nästan exakt förutom Älsklingens idé att det skulle ordnas med ny diskmaskin och fläkt. Den lilla utökningen försenade projektet en vecka ca men det gör inget för fläkten överväger förseningen.

Kommer bilder ..har inte hunnit och så märkvärdigt är det inte..lite tapet och färg men så skönt att det blir ljust.

Så det är anledningen att jag inte bloggat på länge..jag har ett liv också där halva tiden går åt till att jobba och den andra hälften till att gå ut med hunden, sova och måla och tapetsera...äts lite också :)

Förra helgen gick bort efter ett GRÄSLIGT anfall av ischias och den dröjer sig kvar. Ordinerades hästliniment av Carro som också masserade den djävla ischiasen så till den milda grad att jag både skrek, svettades och höll på spy av plågorna men det blev bättre *vilken jäkla tur* TACK Carro!

Nu är det dags att fortsätta projektet. "Fjällskåpet" håller på att förvandlas till vitt och fräscht!

2 kommentarer:

  1. Roligt att få ett livstecken ifrån dig igen :-)

    SvaraRadera
  2. What's Taking place i am new to this, I stumbled upon this I've
    discovered It absolutely useful and it has aided me out loads.
    I am hoping to give a contribution & help other customers like its helped me.
    Good job.
    My website - electronics for sale

    SvaraRadera