fredag 17 augusti 2012

Allt möjligt..

Hemma..efter dagens arbetspass och ett handlingspass på MAXI. Vet inte när det hände sist men ALLA hade redan handlat klart och det var slut på allt möjligt i affären.

Trots att det var slut på allting kostade det över 700:-..visst är det konstigt :/

Skönt med helg..veckan har varit intensiv och det är förmodligen ingenting mot nästa veckas kursstarter. Delar av helgen måste disponeras till jobb och det känns helt ok för jag är mycket mer fokuserad när jag får hålla på och pilla i lugn och ro. En hel del ska formaliseras och hjärnutrymme ska frigöras..den går långsamt hjärnan när det är för mycket som ligger i pipeline.

Studiehandledning till alla kurser, detaljplanera första blocket på den första gymnasieutbildningen jag gjort alldeles själv *STOLT* ..den kommer bli så jäkla rolig att jag vill gå den själv :) och så har jag några "moln"-utrymmen att möblera med mappar och material.

Skulle behöva ANLITA någon att göra material åt mig..det tar nämligen en väldans massa tid..men men, Rom byggdes inte på en dag!

Skulle kunna skriva spaltmeter om vad jag tycker om våra svenska myndigheter men jag skiter i det. Kan bara säga att efter att ha tagit del av dagens härva av trassel hos CSN blir jag bara mer övertygad att Sverige är på väg mot ett fullkomligt haveri..det är bara en tidsfråga.

Skattepengar fullkomligt läcker till "graddans" festande och reklamkampanjer medans den lilla människan kämpar för att klara att betala hyran..dvs om man nu tillhör den lyckliga skaran som har tak över huvudet att betala hyra för.

Du hör väl..Polisen själ från medborgare och skiter i att sköta sitt jobb och utreda mordhot..polisen tar inte yttrandefriheten på allvar heller..utbildningsministerns fru vinner upphandlingar så att de pengar som kunde gått till att skapa jobb till funktionshindrade..50 miljoner..får till Björklund frus reklamfirma istället..jaa inte 50 miljoner men dryga 49! ..snacka om att "gräddan" tappat fotsästet och allt tänk i moraletiska banor..va fan håller dom på med!..hur kan det liksom hända!?!

"Skit i det där nu Ewa..det är inte nyttigt att gå igång så här i den sena timmen..det blir svårt att sova då!"  



2 kommentarer: