tisdag 7 augusti 2012

So awesome..

Uppdaterat och diskrensat! Värsta storstädningen är utförd på den gamla stationära "häcken"..as good as new!!

Nu ska vi inte rynka på näsan och sucka djupt över att en så gammal goding blir upplivad på ålderns höst. Är man av god kvalitte så finns det hopp..även för en gammal stationär med Windows XP professional i blodomloppet.

Nytt trådlöst nätverk och en liten förbättring med några nya fräscha filer till Win 32 som ramlat bort vid någon avinstallation..då är man in good shape igen.

Jag ska bara installera ett par minneskort med lite bättre minne och installera ett gäng USB portar som jag plockat ur en annan gammal "häck".

Jag gillar faktiskt Windows XP *vet att jag inte borde säga det*! Jag är gammal..så också XPn men jag gillar det enkla gränssnittet.

Nöjd så här långt med dagen. Mamma ringde nyss och berättade att hon nu kokat gele *röda vinbär* och saft*hallon*. Pappa hade plockat blåbär och när jag frågade om hon hade några lingon att avvara *en hel frys* så bjöd hon oss att komma och hämta att detta guld..jaa, lingonsylten får jag koka själv men det kommer gå helt bra. Vet, BORTSKÄMD!

Ska rätta ett par PPSXer nu. Dom är så duktiga mina elever..det är så kul att titta på vad de åstadkommit i sina fina presentationer. Tjuvkikade och såg att en handlar om taxar..den ska jag börja med:D

Over and out...for now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar