söndag 26 augusti 2012

Vad vore livet utan IKEA..

Söndag och jag har varit effektiv..inte bara jag utan älsklingen åskå.

Det hela började i går när jag hade dragit upp dagens agenda så sprack den direkt. Älsklingen bestämde sig nämligen för att städa sin klädkammare.

Det resulterade i att IKEA behövde besökas..vi behövde Antonius..inte mindre än 5 sektioner. Så hade jag ju sett på Twitter ..jo minsann, IKEA finns på twitter ..IKEA Västerås hade erbjudande om Vallvik 6 lådors byrå..vit. 1495 fullpris men just for me 745:-.

Nu står vallvik i hallen..skoförvaring och det blev så jäkla bra!!!..två små lampor blev det också uppepå vallvik..inte en sko så långt ögat kan nå. Jag har inte räknat men jag vågar nog påstå att vallvik slukar ca 3o par skor..FANTASTISKT!

Dammsugit, torkat golv, tvättat och varitpå turne till föräldrarna i Köping för att bjudas på Kalops med potatis och gelé..äppelpaj med vaniljsås och med oss hem hade vi två fulla frysväskor med:
Blåbär
Lingon
Kantareller
Hallon.
I en kasse bredvid:
Lingonsylt
Hallonsaft
Äppelmos
Vinbärsgele
Hallonsylt.

Ja och det förstås..en hel kasse Äpplen..TACK KÄRA <3 p="p">
Nu kan vi tillbringa hösten hemma och äta. Båda frysarna är fulla och hur vi ska få plats med Lillgrekens färskfoder är idag en gåta. Hundmaten börjar ta slut och vi köper ju en kartong åt gången och den får minsann inte plats såvi får nog fråga dagmatten om vi kan hyra in lite hundmat hos henne *Jesus*

Nu sängen sen upp och jobba igen. Det blir en mycket spännande vecka ..varför? ..det återkommer jag till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar