söndag 2 september 2012

Favoritboxen..

och då snackar jag inte om något lådvin utan om den senaste nyanskaffningen av CDbox.

Säger bara ELTON JOHN!!

Har sedan tonåren varit ett stort fan och har några plattor sedan tidigare..både vinyl och cd men nu såg älsklingen till att samlingen kompletterades med de 5 första skivorna. Tusan vad bra han är och Elton har snurrat både här hemma och i bilen på lagom hög volym.

Amy Winehouse , R.I.P, har fått lite plats hon också..så jäkla bra. Första plattan är helt outstanding men tyvärr har vi också kollat en konsert på dvd och då blir jag så jäkla beklämd över att vartefter konserten lider blir hon mer och mer påverkad och man hör till slut inte vad hon säger i mellansnacket mellan låtarna..så tragiskt. En fantastisk artist med en fantastisk röst.

Jag har också hunnit med en massa annat..målat två stolar varav den ena är barnstolen med 30 år på nacken. Den andra stolen är betydligt äldre och det finns två till men de vet jag inte riktigt vad som ska hända med.

Så här såg den ut före..



Stolen efter några målningar och med omklädd sits i lammull



Nej då..jag har inte köpt något nytt lammskinn utan återanvänt en ca 30 år gammal skinnjacka..*älsklingens favvojacka så säg inget ;)*

Säger bara RECYCLING..älskar när det går att använda gamla saker till nytt.

Så ..det var helgen. Nu hänga tvätt sedan ut med hunden ..sen är det strax måndag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar