lördag 29 september 2012

Morgonstund har guld i mund..

Tror jag använt rubriken förut och den var nog då som nu ironisk för det känns verkligen som jag inte har sovit färdigt ..alls!

Här har varit cirkus inatt! Vet inte hur många gånger jag fått sömnen avbruten av att husdjuren haft saker för sig.  Den lilla hunden Stawros har drömt och förmodligen trott han är en varg för han har VARGYLAT flera gånger..jesus vilket liv!

Ett annat husdjur som har tagit sig friheten att bara flytta in här..en STOR äcklig spyfluga..har flugit omkring men souroundljudet påslaget som det värsta reaplanet och terrat min nattsömn. När det ena djuret tystnat har det andra tagit vid..GÄSP!

Mörkret utanför gör att det känns som jag är uppemitt i natten trots att klockan nu hunnit bli 06.30. Hösten är här på riktigt men det regnar inte än..det är bra!

En helt oskriven lördag ligger framför och det finns ingen plan än för den här dagen..eller joo..jag ska göra ox rullader med någon smarrig fyllning och blåbärspaj men det är faktiskt allt jag vet om den här lördagen.

Känns lite grand som advent--jag har tänt två blockljus med "smaken" kanel och äpple trots att det är dryga 2 månader kvar till första advent.

Sist jag var på IKEA letade jag febrilt efter "smaken" kladdkaka med dom ljusen fanns inte så jag får hålla till    godo med kanel och äpple.

Den lilla hunden som nyss kom upp yrvaken gick och la sig igen efter att han fått en smakbit på mattes ostmacka..tröttmössa..men nu är klockan 06.40 så jag stannar nog uppe och försöker jaga den ovälkomna spyflugan.

Önskar dig en bra helg!

3 kommentarer:

  1. Haha! En grekisk varg ;) :D

    Fanns de inte :'( Konstigt... ♥

    SvaraRadera
  2. :) ..Letade som tusan men det var ganska urplockat på ljusfronten. Frågade och ikeamänniskan sa att de var tillfälligt slut.
    <3

    SvaraRadera