onsdag 9 juni 2010

Back in soffan..

Kallt ute..inget sommarväder och som sagt tillbaka i soffan. Tycker det börjar bli dags nu för varma sköna sommarkvällar.

Efter dagens heldagsutbildning i läkemedelsmodulen känner jag mig rätt mör..det är ju några veckor sen senast och lite ringrostig kände jag mig i morse men det ordnande till sig ganska omgående. Jag kan min sak och det var som någon sa..att det är som att cykla. Harm an en gång lärt sig är det bra att slänga sig upp på cykeln och trampa.

En ny erfarenhet rikare är jag idag och den håller på att analyseras. Vi vet ju att vi har olika inlärningsstilar och att alla har olika behov och förmåga till inlärning. Jag lyckades ganska omgående identifiera en person i den 10 personer stora gruppen som jag förstod behövde extra stöd. Jag antog utmaningen och fokuserade mycket på den här personen till att börja med för att få lite koll på vad människan behövde. Känner att jag skulle kunna skriva en liten bok om den här upplevelsen men det ska jag inte. I allafall vågar jag påstå att jag kände mig så himla nöjd när jag fattade att svara upp och försökte möta kursdeltagarens behov och..jag tycker verkligen att jag lyckades..jag satt bredvid och pedagogiskt ledsagade genom den fördjupingsuppgift som avslutar dagen..ett prov som man behöver klara.

De andra deltagaren klarade provet galant och var klara i ett vips men tålmodigt satt jag kvar och stressade inte utan var lugn och metodisk och jättepedagogisk.

När jag sen läste utvärderingarna från dagen blev jag förbryllad ..alla utom en hade gett mig full pott + en massa fantastiska ord om hur bra de tyckte jag var som utbildare..kul! En hade gett mig medelbetyg..och gissa vem? Det är riktigt svårt att analysera detta och jag som var så nöjd med att jag verkligen försökte möta den här människans behov för att tillgodogöra sig utbildningen.

Som sagt rikare än när jag vaknade i morse..en erfarenhet till på livets stig!
Lillördag på Dig!/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar