tisdag 22 juni 2010

Men nu så..

är väl ändå sommaren här! lite kyligt på morgonkulan men det känns i luften att det blir värme i den här den delen av Sverige. Solen lyser från klarblå himmel och prognosen visar på hötryck..det känns skööönt.

På plats på jobbet och jag kan snart börja räkna ner. Ja, det är drygt 2 veckor kvar till semestern men  det känns inte så långt borta nu.

Mer E-learning står på agendan och dagens filmproduktion handlar om Allmän Basinformation - basinformation om patienten som följer patienten genom vården. Utbildningsmomentet handlar om hur man uppdaterar informationen i programvaran Cosmic och hur man kan ändra i sina egna uppdateringar.

Eftersom jag tenderar att överarbeta saker och ting så är prövningen i dessa produktioner att göra lagom mycket. ja..det är inga problem med innehållet men att putsa händelsebanor (jag filmar ju den som händer på skärmen) och då kan det tex handla om muspekarens riktning .."går den tillräckligt rakt nu?" och så kollar jag förhandsgranskningen och petar lite till..tittar igen ..petar lite till och det är just det där "peta lite till" som måste minimeras för det är nämligen bara jag som ser en skillnad..de som ska använda filmen fokuserar på helt andra saker..SÅ KOM IHÅG DET EWA!

När jag pluggade så var det ofta Virre som korrekturläste det  jag producerade i skrift och eftersom jag är "fena" på kansli svenska är det jättebra att någon som formulerar sig på ett "vanligt" sätt läser igenom. Här på jobbet har jag Anna som översätter till vanlig svenska..det känns tryggt!

Allmänn Basinformation var det!/e

2 kommentarer:

  1. Känns som det var längesedan nu jag fick läsa dina texter. Undrar just vad som blev av alla som gick IT-pedagog med oss....

    Ha en härlig dag i solen!

    SvaraRadera
  2. Jaa..det är längesedan men jag skriver inte så mycket nu för tiden. Men de manus jag skriver på jobbett är inte att leka med..fasen vad nyttigt det är att gå igenom exakt varje moment och BARA ta med den text som behövs..det är verkligen skitsvårt.

    Mm det vore verkligen kul att höra vad de andra gör..det var ju ngn som försökte ta reda på det i FC men responsen var inte så god..vi får fundera ut nåt!!

    Du med!! en bra dag i solen..hoppas ni har någon bara!
    /e

    SvaraRadera