måndag 28 juni 2010

Var är jag..

och varför är älsklingen redan uppe??

Ja det var de första frågeställningarna som dök upp i min morgonsega hjärna..ledig..hemma var de sökord som tydligen var undermedvetet inprogrammerade för jag fattade verkligen inte att det idag var måndag och jag skulle bege mig till jobbet.

Nåja..får väl ge mig till tåls och räkna ner för semestern..det är väl det som hjärnan redan börjat med.

Dagen idag ska ägnas åt E-learning filmen som handlar om hur man söker fram och editerar diagnos- och åtgärdskoder i Cosmic. Kollar nu vad som kan vara lämpligt att ta med som exempel i filmen det finns nämligen hur många diagnos- och åtgärder som helst att välja mellan. Man kan tex ha en diagnos som kodas och heter

ICD10 R461= Bisarrt utseende och då kan man fundera över vad man ska göra åt det..dvs vilken åtgärd som ska vidtas? hmm..åtgärdskoden blir kanske KVÅ DU007= Stödjande samtal.

Neej..man ska inte skämta om allvarliga saker och jag ska välja något mer vanligt..otit kanske (öroninflammation) och åtgärden då?? KVÅ DV046= Läkemedelsbehandling


Japp..God tur!/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar