torsdag 17 juni 2010

The dentist..

Torsdag och solsken! Solsken var det i går eftermiddag när vi åkte hem från jobbet. Min plan och längtan var att skynda mig hem..brygga kaffe , lägga upp lite glass i en skål och avnjuta detta på den i år nästan inte använda solsängen..i solen.

Japp..såååå jag skyndade mig..kaffet och glassen och dyna på solsängen..satte mig ner och då????? var tog solen vägen! Ett stort tjockt grått moln vilade över Bjurhovda..bara där för jag såg minsann att det runt omkring var KLARBLÅTT!! Jag låg där på solsängen och väntade i 45 minuter sen gav jag upp..det blev trädgårdsfix i stället. När jag förmodligen klagade över att solen var borta hörde jag grannen säga över planket "MEN det är ju varmt i alla fall!"

Kafferasten börjar lida mot sitt slut och jag ska genast sätta igång med dagens e-learningfilm som handlar om att skriva en anteckning från dikteringslistan. Har på morgonen förberätt och dikterat ett "gäng" diktat så jag ska kunna visa hur man plockar upp diktatet från listan och går över i journalens skrivläge.

BRA att ha något att göra eftersom den bokade tandläkartiden 14.15 STÖR. Vet inte hur jag ska kunna lura min hjärna att tycka det är kul att besöka tandläkaren men jag jobbar på saken!

Ha det GÖTT..som de säger på västkusten!/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar