tisdag 29 juni 2010

4 dagar..

varmt och skönt och, dagen idag inräknad, 4 dagar kvar till semester..skönt som tusan!

Ägnade gårdagskvällen åt en ny liten leksak som jag hade tagit hem på prov. Den visade sig uppfylla de funktionalitetskrav jag hade och dessutom lättnavigerad..neej då..ingen ny dator.

Tiden flyger iväg när man ska sätta sig in i något nytt och vi har ju som sagt olika sätt att erövra ny kunskap. Jag är verkligen en utpräglad "göra logiskt"-typ. Inte heller den här gången hade jag initialt någon användning för den medföljande manualen..det kommer jag få senare för den nya leksaken har avancerade funktioner som jag förmodligen inte kommer att kunna lista ut utan manualläsning och jag ska var tacksam att manual medföljer för det är nämligen inte alltid nuförtiden.

Min arbetskamrat blev till sitt nyinköp hänvisad till manualen som finns på nätet och då förutsätts det återigen att man självklart har en nätuppkoppling att tillgå..hmm undrar vad dom gör som inte kan eller vill använda sig av internet??

Vet inte om du tänkt på det men överallt hänvisas man till internet..man kan till och med besöka nätdoktorn för att få reda på hur och vad man ska göra med vissa åkommor.

Tandläkaren..som jag för övrigt ska besöka i morgon..skrev i sitt brev att om inte tiden passade kan jag gå in på deras sida för att själv boka lämplig tid.

Jag stöter ofta på människor som har funderingar över användarnamn och lösenord ur ett säkerhetsperpektiv..starka lösenord är ju något att rekommendera. Lösenord som innehåller både gemener och versaler och siffror. MEN hur håller man ordning på alla användarnamn och lösenord??

Har Du något bra förslag så hör av dig! Jag har mitt eget fiffiga system men det är inget jag rekommenderar så jag håller det för mig själv;)

10 timmar kvar till ALLSÅNGEN 2010


/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar