söndag 13 juni 2010

Vart tog den vägen..

helgen? fattar inte hur fort den tog slut!! Jaha så är det men jag har fått massor gjort så jag får vara helt nöjd. Upplevt massor har jag också. Nu..så här i slutminuterna leder jag tipset också..det kommer jag tyvärr inte att göra om resultatet i 74 minuten står sig ..jag hoppas Australien kickar in åtminstone ett mål..då delar jag ledningen i tipset;)

Uppplevt ja..vi har ju sedan en och en halv vecka tillbaka haft lite av vandrarhem här hemma..alla möjliga kommer och sover över en natt eller två. Det är trevligt även om jag emellanåt känner för att låsa in mig på toa för att vara ensam..men den tiden kommer!

Prinsessan kom på besök på eftermiddagen med en teckning som hon ritat till farmor..regnbågen hade hon ritat och den sitter på kylskåpet nu.. så vacker!

Två par linnebyxor har jag tillverkat och de blev riktigt fina..Ewadesign..mm det kanske vore nåt tillsammans med trycksaker och annat. Nej jag tror jag håller mig till att va anställd ett tag till..IT-pedagogik är ett ganska trevligt område att jobba med.

Söndagen avslutades i Västerås domkyrka. Den engelska kören English baroque choir med Jeremy Jackman som dirigent. För en körsångare var det godis ..domkyrka bjuder på fantastisk akustik och efterklanger som klingar ut sakta. Körens sopraner var riktigt vassa..de åkte just inget alls på de höga tonerna utan träffade ganska klockrent. Bland basarna hördes en riktig djupbas..en kraftfull stämma och det är faktiskt ganska sällsynt att höra någon som har "skjut" i rösten även i de allra nedersta delarna i basen..läckert. Tenorerna skötte sig bra och altarna gjorde vad de skulle inte mer..inga fel alls men inga altar som imponerade direkt. Behållningen var mest akustiken, efterklangen, och den fina samklangen..det var riktigt "tätt" i kören!

Japp..nu är det inte mycket kvar på fotbollen ..89.30 står klockan på. ska hålla tummarna nu för att Australien gör mål!!
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar