fredag 29 juli 2011

Blindstyre VS mörkret..

Fredag och vädret är skönt..mulet..(det har regnat i natt)..svag vind och behagligt ute.
Peppar, peppar..den lille greken är mycket piggare idag! Har inte visat tecken än på att vara “blöt” i magen och han har energi för 7..det är bra!
Rubriken..jaa..ibland  gör sig min ögonsjukdom påmind lite extra eller det är ju inte bara sjukdomens fel utan i kombination med “gammsynen” så ser inte verkligheten ut som den ska..det kan bli ganska roliga syner. Man får ju se humorn i det annars skulle man kunna bli handikappad på riktigt!

I går kväll kollade jag några bloggar jag följer och vännen Bunny har tagit fantastiska bilder med sin nyköpta systemkamera..hon är verkligen jätteduktig!! Så..jag skrollade i hennes fantastiska kollage och mitt bland alla blommor-, djur  och naturbilder “såg” jag krokodilen !! ..jag tänkte “Men gud har hon fotat en krokodil”..bilden passade liksom inte in bland de andra bilderna som idylliskt skildrade den svenska sommaren. Hämtade glasögon och jaa..neej det var en fin gammal träeka *skrattar*

Som jag skrev igår..eller om det var i förrgår så märks det att mörkret lägger sig tidigare om kvällarna och jag inser att när jag nu har hund så måste jag införskaffa pannlampa..typ 100w hallogen..för jag ser nämligen inte den lilla greken när kvällspromenaden ska företas..jag hör honom men ser honom inte så han kan ju faktiskt hitta på vilka hyss som helst i skydd av mörkret.

Undrar om det går att skola honom till blindhund? det går ju säkert frågan är bara hur man tränar honom då?

5 kommentarer:

  1. *skrattar fortfarande* Krokodil!! :O Hahahahah :)

    Den där bilden på Stavve såg lite läbbig ut... Långt ned, det blir nog ett par glasögon till honom åxå ;)

    Hoppas ni får en lugn och fin helg!!

    KRAM ♥

    SvaraRadera
  2. Tror nog att munkorg är det hjälpmedel han skulle ha nytta av :O..men det känns som man gör intrång på hundlivet då..men FAN vad han stoppar i munnen!!

    *skrattar* Bilden blev häftig för den är tagen vid en liten trädgårdsdamm..vinkel gör att det ser jättehögt ut men i själva verket är det ca 50 cm:)

    Önskar dig detsamma en lugn och fin helg♥

    Vår kommer bli fin men inte ett dugg lugn..snarare tokintensiv :)..återkommer!
    KRAM♥

    SvaraRadera
  3. *skrattar* Det såg livsfarligt ut! Tänk vad foton kan göra :) *harklar mig och säger diskret krokodil* ^^ ;)

    Kram! ♥

    SvaraRadera
  4. Men han är en modig en lillgreken:))

    *skrattar* jo då..rätt som det är kan det dyka upp vilddjur i vardan..jag har tänkt på krokodilen hela dan..visst är det märkligt hur hjärnan associerar (iaf min) ..ekor blir till krokodiler!! De sa när jag var liten att jag hade livlig fantasi..det stämde säkert och det håller tydligen i sig :O

    KRAM!♥
    K

    SvaraRadera
  5. Jag är glad över min livliga fantasi :) Tror vardagen blir lite lättare och roligare då :) ♥

    SvaraRadera