torsdag 21 juli 2011

Livstecken..

Såå OTROLIGT SKÖÖNT att få det utlovade smset!!

Storebror som befunnit sig i Serbien några veckor skickade nyss det livstecken jag väntat på..flickorna är framme och ALLT är jättebra! Smset innehöll flera glada och jätteglada smilysar LerSkrattarRullar runt på golvet och skrattar

Vet inte om det är meningen att de tre extrabarnen befinner sig i Serbien samtidigt som media uppmärksammar min anmälan till Skolinspektionen. Lokaltidningen har också skrivit om om den och i papperstidningen (som jag dessvärre inte lyckats få tag i) har kommunrepresentanter intervjuats och uttalat sig i ärendet. Jag får sansa mig till lördag då jag får ett ex av tidningen.

Som jag skrev tidigare har jag inga stora förhoppningar om att kommunen kommer åläggas någon repressalie för brister i ansvar MEN det borde komma fram ett och annat i ärendet och jag tycker det är mycket bra med den massmediala uppmärksamheten. Det är alltid svårt med gränsdragning när det handlar om att “hänga ut” någon men i det här fallet är det förhoppningsvis värt det.

I ett svar från Skolinspektionen berättades för mig att den del i anmälan som handlar om kränkning..den uppmanas jag skicka till DO – Diskrimineringombudsmannen.

Det kan liksom inte vara så att trots att man är född i Sverige..Svensk medborgare..så ska man få höra i tid och otid av skolpersonal att man som invandrare måste kämpa mer än om man är svensk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar