måndag 18 juli 2011

SNÄLLA SLUTA!!!..

En kär vän länkade till Expressen och jag klickade på länken.

Jag kan för mitt liv inte förstå vad som händer i Sverige eller jag ska väl säga att jag förstår mycket väl vad som håller på att hända och blir förbannad och frustrerad över HUR “ärthjärnorna” får hålla på.

Klart som tusan att Samres affärsområdeschef Niklas Najafi ser PROFITEN som enda hägring..inga lokalhyror..inga kollektivavtal att följa och slavlöner gör det naturligtvis jättemöjligt att kamma hem storkovan. Han är såld affärsområdeschefen..pengar och makt!

Det som däremot är OBEGRIPLIGT är HUR “ärthjärnorna “ kan köpa tjänster av Samres..politikerna menar jag..landstings- och kommunpolitikerna..samma “ärthjärnor” som fattar såna beslut som tex placering av Barnen i Mark..låser dörrar på demensboenden nattetid.. etc etc.

NÅGON måste ju vakna och skrika SNÄLLA SLUTA!!

Jag vill då inte bli gammal och /eller sjuk i skitsverige. Jag vill inte bli inlåst på nätterna..jag vill komma till doktorn när jag behöver och INTE höra en röst i telefonen som säger att jag får nog lov att ta några värktabletter till..jag vill också (om jag behöver) kunna åka färdtjänst eller sjuktransport utan att ringa afrika först och vänta på transporten som förmodligen inte kommer eftersom ngn afrikan tolkat eller gissat lövgatan som snögatan.

VAD gör “ärthjärnorna” med våra skattepengar? Vilka är det som bereder “ärthjärnornas” ärenden..dvs talar om för “äh” vad de beslutar om och vilka ev konsekvenser besluten kan få för skattebetalarna. VEM berättar för “äh” vad de röstande skattebetalarna förväntar sig och vad som är etiskt/moraliskt försvarbart ur ett ideologiskt ställningstagande.

För några år sedan stod FRAMTIDSTRO på den politiska agendan. Våra ungdomar behöver framtidstro men HUR ska de kunna tro på framtiden när framtidens potentiella jobb flyttar till afrika!

5 kommentarer:

  1. Känner hopplöshet, minns när mamma hade färdtjänst. Chauffören kunde inte svenska, hade ingen gps och skulle hämta fler på vägen till sjukhuset, ja, du förstår... ♥

    SvaraRadera
  2. Hopplösheten är påtaglig! Jag trodde det var ett skämt..ett till i raden av tokigheter.

    Det känns verkligen inte som det går att förlita sig på dom som ska bestämma heller för det har vi ju sett alltför många exempel på..

    Varför vaknar ingen?
    Vi får flytta ihop ett gäng när vi blir lite äldre..Ett gäng som kan hjälpas åt med det ena och det andra för det kommer behövas!
    ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag och Sussie har redan bestämt att vi ska bo på samma hem, men det känns som om du vet om det redan ;)

    SvaraRadera
  4. NIX..viste inget om planen MEN "Får jag bo med Er då då?" ;)♥

    SvaraRadera
  5. *skrattar* Trodde du kanske sett när vi skrivit om det :)

    SÅKLART! ♥

    SvaraRadera