torsdag 14 juli 2011

Kalla mig torr..

men det är faktiskt riktigt sällan jag blir road när någon drar en fräckis. Fö är det sällan ngn som drar en fräckis i mitt sällskap, förmodligen för jag ger så dålig responsLer

Iaf så läste jag på FB idag en sk fräckis som vännen Agneta delat med sig av och jag tyckte den var åtminstone lite smårolig:

En ögonläkare fyllde 40 år..Och han fick en tårta med 40 ögon på.....
Sedan började han asgarva...Alla frågade varför...
-Jag kom att tänka på Hans.. Han blir snart 60....Och han är gynekolog!!!!

Kul va!?!

Rubriken skulle kunnat vara God morgon..för så känns det efter två timmars eftermiddagslur. Är ju inte van att nattsudda och det blev lite nattsudd natten till idag eftersom Prinsessan vaknade 00.30 med svårartad växtvärk i benet ..stackars litenRött hjärta. Svårartat är det också att ha “gammsyn” och inte ha läsglasögonen med sig på barnvakteriet när det blir dag att läsa doseringsanvisning på Alvedon mixtur..jesus!!..hur jäkla liten text får de trycka utan att det ska kallas användarfarligt?

Nej då..ingen fara..fick helt enkelt använda FASS på nätet och då kan man förstora så mkt som behövs för att läsa med “gammsyn”

LillPrinsessan vaknade ju så klart av växtvärksstrapatserna och var ju inte så intresserad av att storasyster behövde omvårdnad men hon fick finna sig i att vara 2a en stund den lilla Prinsessan och lite välling kan faktiskt göra under så barn somnar om Blinkar

Den andra anledningen tilleftermiddagsluren var lillgreken Stawros,,”uttalar jag hans namn rätt?” sa veterinären på djursjukhuset och då blir man ju full i skratt!

Inget mer återbesök..förtjockningen i övergången tunntarm/tjocktarm = LÄKT!! Dock är tunntarmen irriterad och vi får nog leva med att han har en känslig mage men veterinären tyckte inte att det finns anledning att fortsätta behandla en kliniskt frisk hund utan vi får söka igen om lillmagen krånglar. “Enstaka episoder” ..typ om han har lösbajs en gång då och då eller kräks ngn gång då och då behövs inte sökas för utan kan med fördel behandlas med Canicur (bakteriekultur) som balanserar bakteriefloran i tarmar och mage.

SKÖNT..SKÖNT..SKÖNT!! men anspänningen gör en husse och en matte trötta så vi har sovit middag båda..ja alla tre faktiskt!

3 kommentarer:

  1. Jaaaaaaaa! Va glad jag är för eran skull!!
    <3

    SvaraRadera
  2. Tack Linda<3
    Jag tror du förstår eftersom du har hundar!
    Jaa..jätteskönt även om det inte är "klockrent" då tunntarmen är "orolig" men han mår bra..äter och leker och utvecklas så det är det vi får ha fokus på.
    Han väger 6 kilo nu..ökat 1 kg på en månad!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt!

    Det är vår sommar :) ♥

    SvaraRadera