lördag 9 juli 2011

Hur många sorter finns det?..

God lördag afton!

Tusan vad hett det varit idag..de bara delarna av kroppen har fått en rödare nyans trots att jag inte aktivt varit i solen.

Maja har farit hem och det blir ju tomt. Vi har mysigt ihop och fina djupa samtal. När jag lämnat Maja nere i centrum tog jag bussen hem. På bussen fick jag höra en mamma och mormor konversera på serbiska ..jag älskar tonfallet i språket! De pratar med sån inlevelse och det går inte att ta miste på alvaret när det förmedlas.

aMaja använder tonfallet och alvaret i svenskan och jag älskar hennes berättelserRött hjärta. Den 16 år unga flickan har av sed och tradition lärt sig nyanserna och jag kan föreställa mig henne som sagoberättare så småningom..fängslande och spännande! Finaste Majalotta!

När kvällssvalkan la sig för en par timmar sedan tog jag lillgreken med ut i skogen. Han är fantastiskt duktig och när matte eller husse säger stanna så stannar han..DUKTIG! Jag fascineras varje dag över att det finns så jäkla många hundraser..träffar minst en ny varje dag. Jaa..ny för mig då Ler

Googlade lite och läste att det finns över 400 hundraser i världen..ca 295 i Sverige och då förstår jag att jag ska träffa några till som jag inte visste fanns.

Lea, den danska gårdshunden är den senaste i raden lekkompisar som lillgreken tokgillar! En fantastisk vacker hund och EN SÅN VILL JAG HA!!!

Nej då..det räcker och blir över med den lilla grekens energi!

Ja, så var det Prinsessan Ler..pappan ringde nyss efter att den lilla familjen hade avslutat besöket i Kolmården med ett litet Mc Donaldbesök. Chicken mcnuggets hade Prinsessan valt som kvällsmat och gick loss på de små bitarna med sån aptit att hon bet loss en av de nedre framtänderna.

Jag är ganska van vid diverse upplysningstjänster..har bloggat om mina små filialer till  sjukvårdsupplysning mm tidigare.

Den här rådgivningen var enkel..skölj munnen med sockerdricka (blodstillande) och sen är det bara att vänta på att mjölktanden trillar Ler

3 kommentarer:

  1. Älskar Danska gårdhundar, men gillar inte alls Jack Russell.

    Kram och god natt ♥

    SvaraRadera
  2. Det var första ggn jag såg en renrasig "Dansk" ;) Jättevacker! Den var väldigt lik Stavves BÄSTIS Ferry som är en Parson Russel..Dansken var ngt grövre och hade ett lite annorlunda format huvud.

    Tyckte som du förut om Jack Russel men har ändrat mig..har träffat jättemånga fina, trevliga Russlar vid det här laget och inte bara gläfsande hoppiga ena!

    Lillgreken är ju halvrussel:) = SÖÖT!

    KRAM och NATTI ღ

    SvaraRadera
  3. Ja... Det är så sant, allt hänger ju på ägaren :) Såklart Stavve blir en bra hund (trots Russel i sig) :P KRAM! ♥

    SvaraRadera