måndag 4 oktober 2010

Slut på friden..

abrupt!!. Vilken dag och vilket tempo..pust!

har tvn på och jag vet inte om det är ett åldertecken att fastna i såna här program?.. Fråga Doktorn! Tycker programmet är lite småtrevligt även om det handlar om sjukdomar. Programledarna har förmågan att odramatiskt berätta om diverse skavanker som kan drabba oss människor..man lär sig massor om tex Keloider!! vet du vad en keloid är?..joo det är när vävnader växer till sig i onödan och kan bilda små svulster..ofta i anslutning till att man haft ett sår som läker och fortsätter läka trots att det är läkt!:) De du!

 Programmet påminde också idag att oktober månad är månaden för ökad medvetenhet om bröstcancer (MÖMB)

Märkligt att jag just idag klarade av den vartannat år förekommande undersökningen som privilegierats oss kvinnor..det är nu bara att bita ihop och vänta på svar undersökning!

I dag skulle morfar Lasse fyllt 110 år..född den 4 oktober år 1900.

Ta hand om varandra..tänk goda tankar och vårda kärleken till nästan!

4 kommentarer:

  1. Älskade syster,
    Kan nu inte längre låta bli... Ordet stavas med ett f och två ss, alltså professionell. Kan vara bra att stava rätt på just detta ord om man söker jobb i cyberrymden :=)

    Hannah och jag kommer till Köping nästa vecka, ank tis lunch och åker vidare till STO på fredag em, så det vore kul att hinna ses innan dess.
    Nu ska jag och lilla bus på öppna förskolan och träna på att få bort sympatigråtningen... får se hur det går idag :=)
    Kram från westcoast!!!

    SvaraRadera
  2. Ja men älskade syster...det är ju det som är så fint med ett eget utrymme att skriva i..bara mitt och då får man ta det som jag har det här i mitt lilla krypin :) Här i cyberrymden är tjusningen att skriva precis som man vill man kan utesluta både punkt..komma och alla regler för det svenska språket..det är bara att skriva!!..fast du har en poäng i att jag kanske borde ändra just det ordet..kanske!

    Jag jobbar i Köping tisdag och onsdag så det blir alldeles utmärkt med en date..oooovad roligt!! Hälsa Kram från oss i soffan!!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag gillar när man gör uppror på lite oväntade ställen och inte följer alla konstens regler jämt... men tänkte just på din jobbsökarambition att någon (lika enerverande som jag) kanske skulle dissa dig pga din alternativa stavning :=)
    Man vet aldrig vem som läser vad därute i jyyyymmmden!!!

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt syster yster!!!<3...

    SvaraRadera