söndag 31 oktober 2010

Tele 2..

behöver ta ett allvarligt snack med sina försäljare som är utplacerade på diverse ställen i samhället..på gator och torg..i varuhus.

Vid gårdagens besök i centrum blev jag uppvaktad av en tele 2 försäljare som ställde en massa frågor om mitt kontantabonnemang hos Comviq. Hur länge jag haft simkortet..hur ofta och hur mycket jag tankar kortet med och en massa andra frågor.

Den då än så länge trevliga killen ringde ett telefonsamtal till Stockolm för att få reda på vad han kunde erbjuda mig för rabatt och presenterade därefter mina förmåner som lång och trogen kund och erbjudandet var ju bra mycket mer förmånligt än det koncept jag använder idag..dvs tanka kortet när jag behöver med 150-195 :-.

Säljaren frågade om jag kunde tänka mig att ha dessa förmåner mot att jag fortsatt skulle använda Comviq kontant i 2 år..och jag skulle få behålla mitt telefonnummer!!

Självklart kunde jag tänka mig det..samtidigt som jag funderade över HUR denna bindning i 2 år skulle gå till.

Det förstod jag snabbt då säljaren började fylla i en abonnemangsblankett och samtidigt berättade att det skulle dras 150 :- från mitt konto och då sa jag.."Men du..du har inte ställt frågan en enda gång under vårt samtal OM jag vill teckna ett abonnemang med dig...och det vill jag INTE! (av princip tecknar jag inga abonnemang..blir INTE medlem hos olika affärskedjor osv jag vill nämligen bestämma själv och jag vill inte ha känslan av att storebror håller koll på vad jag handlar och när)

Han blev då otrevlig försäljaren..mycket bestämt sa jag "Jag vill att du river blanketten och vill se att du gör det" och mycket motvilligt rev han papperet. Jag klappade honom på axeln och sa att i ärlighetens namn borde han frågat om jag VILLE TECKNA ABONNEMANGET.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar