tisdag 2 november 2010

Jobbsök..

pågår och jag kan verkligen inte förstå att det inte 2010 går att skriva in sitt CV på ett enda ställe..i EN databas som alla intresserade och behövande arbetsgivare kan hämta uppgifter ur!

Om du visste hur många olika elektroniska formulär som behöver fyllas i för att du ska förmedla ditt intresse för arbeten som är intressanta.

SAMORDNING EFTERLYSES!!

Jag har ju ett..låt oss kalla det särintresse eller förkärlek..att skapa elektroniska formulär. Jag tycker att det är riktigt roligt förstår du! En fantastisk programapplikation är Adobes LiveCycel designer som är hur rolig som helst att skapa fomulär med..mer eller mindre omfattande elektroniska blanketter som du kan använda på webben eller med hjälp av e-post distribuera för  faktasamlande.

Efter en tids ifyllande av diverse elektroniska formulär kan jag bara konstatera att alla uppgifter jag lämnar hamnar i en databas någonstans och jag konstaterar också att DE ÄR FÖR KRÅNGLIGA ATT FYLLA I..skitsvåra att navigera sig i och det måste vara tråkigt för en rekryterare att få ansökningar som ser hel lika ut.

Joo..jag förstår att det går att göra filtreringar med hjälp av uppgifterna i formuären och är man arbetsgivare så är det självklart att du med några få sökord kan hitta de kvaliteter du söker hos den anställde MEN vilket tråkigts sätt att rekrytera.

Neej..tacka vet jag en gammal traditionell ansökningshandling där du som jobbsökare har möjlighet att profilera dig på ett helt annat sätt. Man kan ju faktiskt redan med hjälp av kuvertet man lägger ansökningen i skapa nyfikenhet hos arbetsgivare.. Nu har du ingen möjlighet alls att "sticka ut" för att hamna överst i högen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar