måndag 8 november 2010

Devisen..

"en sak i taget..det viktigaste först" den är enkel att påminna andra om men själv då..hur gör du själv då Ewa med att följa den så viktiga metoden?

Den är lätt att tappa bort men sååå jäkla viktig när det stockar sig med frågetecken som behöver rätas ut.

Hälsan först..de egna behoven för att få lugn och ro i tillvaron sen andras behov.

Varför då??

joo för om jag inte mår bra kan jag inte uträtta de saker jag behöver för att kunna få struktur på allt. I olika skeden i livet är det olika mängd på viktiga saker som behöver ordnas med och nu behöver jag ordentlig struktur på vad jag ska göra för att hinna, orka och kanske främst reflektera över vad jag vill. En plan alltså!

Andras behov får helt enkelt vänta!

Alltså..hälsan först..punktad lista över vad jag behöver göra..reflektion på listan..sen själva görandet..sen andras behov..

Göra lista då!..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar