onsdag 24 november 2010

Dreamhack..

Vad är Dreamhack?
DreamHack är världens största digitala festival och innehar det officiella världsrekordet som världens största LAN-party i Guinness rekordbok. Källa: www.Dreamhack.se

Vilken otroligt kreativ miljö med över 11 000 ihopkopplade datorer där då lika många användare digitalt kreerar..HUR ROLIGT SOM HELST!!


Tänk om jag vetat om festivalen tidigare!! den 25-28 november går den av stapeln och jag hinner inte. Hmm. sen kan man ju fundera över hur många 51-åriga damer som kommer att delta:)) men man ska aldrig ha förutfattade meningar om saker och ting det finns ju faktiskt fler än jag som är intresserade av digital media och vad jag förstår handlar festivalen inte bara om spel. Annars är ju spel något man förknippar med LAN..du vet Local Area Network, datorer kopplas samman i ett lokalt nätverk för att man vill spela med varandra.

Här i Västerås håller blåsvädret i sig även om det klingat av sedan igår. I går kväll var det nästan otäckt hur det ven i väggar och lufttrummor pga av blåsten.

Så..håll i hatten!

2 kommentarer:

  1. Hej Min vän
    Tror säkert att det finns 51-åriga damer på Dreamhack :-)
    Det finns i alla fall jämnåriga herrar. Vår yngste son spelade "WOW" en period (och det var varje kväll). Plötsligt en kväll anslöt han till övriga familjen och när vi undrade över anledningen till detta så fick vi veta att en i "laget" från Holland faktiskt fyllde 50 år den dagen så därför var det speluppehåll denna kväll:-)

    Ska vi boka en "date" efter jul/nyår? Jag har massor av "flex" att ta ut ;-)

    Kram A

    SvaraRadera
  2. Oooo..jag som trodde du skulle föreslå att vi skulle ses på Dreeamhack..tänk vad kul vi skulle ha där:))

    Självklart ska vi ses efter jul/nyår. Bestäm en helg när du är ledig så beställer jag biljetter och åker!..om du absolut inte vill åka hit förstås då går det lika bra för mig.

    Det är bättre du bestämmer helg för jag har absolut inget för mig efter nyår så jag kan åka någon dag före helgen och hälsa på syster med familj medans jag ändå håller på och åker runt on the Westcoast!
    Kram Ewa

    SvaraRadera