fredag 12 november 2010

Förvirring..

verkar råda inom Socialdemokratin och som syndabock verkar det som de har utsett Mona Sahlin. Spännande att följa vad som kommer hända! Jag sa redan innan valet att jag inte trodde att de röd-gröna skulle kunna hålla sams om de kom till makten men jag trodde nog inte att det hela så fullständigt skulle krackelera i opposition.

Undrar  om det inte är Göran Persson som är den faktiska boven i dramat? Kan ju inte vara lätt att axla partiledarrollen efter en som ägnat sig åt ett auktoritärt självstyre om man har ideer om demokratii är viktigt. Har den redan så utnötta och trasiga partipiskan gått i arv så finns ju heller inget verktyg att använda.

Även om jag inte är socialdemokrat ser jag det som sunt att den Socialdemokratiska partistyrelsen ställer sina platser till förfogande.

Tror det kan bli en riktig thriller när valberedningen får i uppdrag att hitta förslag på ev nya styrelseledamöter och inte minst partiledare. Lyssnade på någon i "rörelsen" som i går i tv uttryckte oro för rekryteringsbasen..det finns tydligen dåligt med "ämnen"..varför då? tänker jag.

Är det så att den slutna kulturen inom Socialdemokratin där bara vissa får möjlighet att ägna sig åt makten..den kultur där oliktänkande världsmedborgare inte har en naturlig plats i hierarkin..där rekryteringsbasen, som någon sann sosse i gårdagens nyhetssändning på radio kallade, Unga Örnar och ABF..tappat bort sig i grundvalarna..solidaritet,  jämlikhet och inte minst demokrati.

Intressant vore att i dag att göra en intervju med någon sosse längre ner i hierarkin och fråga hur synen inom rörelsen är vad gäller solidariteten..jämlikheten och demokratin!

Fortsättning lär följa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar