söndag 28 november 2010

Tomeskype..

Jaa..datorn är ju ett fantastiskt verktyg för kommunikation. I dag inredde jag Tomtestudion (kamouflerade soffan med vita plädar så det i bild såg ut som tomten satt i snö). Startade Skype efter att jag hade klätt på mig tomtemunderingen och därefter ringde jag upp Prinsessans residens.

Efter ett antal ljudtekniska justeringar så kunde Tomten Skypa med Prinsessan som berättade att det på önskelistan stod:
Pennor, Kritor och Lim!


Tomten frågade vad hon tänkte göra med limmet men ljudproblemen störde så vad Prinsessan svarade vet jag inte!

Efter en stund kom hon på att hon önskar sig skridskor för hon ska nämligen bli hockeyspelare i Västerås!

Tomten frågade om Lillprinsesan (4 månader) också önskar sig skridskor  men då skrattade hon gott och berättade att den lilla Prinsessan var alldeles för liten för skridskor men däremot behövde hon nappar!

Tomten frågade vart hon tänkte fira jul någonstans så han vet vart han ska styra renarna och hon svarade "i Västerås"!


Tomten och Prinsessan vinkade till varandra och därefter la vi på.

Jag hade tänkt att Skypa med Prinsen också men efter ljudtrasslet i det första samtalet och efter att ha haft tomtemasken på i nästan en timme var det slut på syre i masken så jag behövde andas..därför fick inte Prinsen någon påringning  av Tomten idag men inom kort kopplar Tomten upp sig igen;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar