torsdag 4 november 2010

Ljusglimtar..

solen fullkomligt strålar nu på morgonen och en hög önskan om ledighet for genom skallen när jag begav mig till jobbet nu på morgonen. Solljus är fantastiskt!
Fick också ljus i gå kväll när den gamla chefen och bästa kompisen dök upp därhemma..såååå himla trevligt med många skratt och berättelser ur livet som pågår i ett rasande tempo.

Gamla chefen har stor förmåga att leva här och nu.."Bästa tiden i livet är nu..och så har det alltid varit" sa hon och att hon är pensionär kan man inte fatta. Utseendemässigt tror man att hon inte är en dag över 40 och tankemässigt går det fort som tusan och det är såå kul.

Min kära kompis..vi bodde 365 steg från varandra förr..är det ganska längesen jag träffade nu men det har inte så stor betydelse för vi tar vid där vi slutade sist och konstigt nog känns det som vi träffades alldeles nyss..fint!

Dagens innehåll handlar mångt och mycket om e-learning. Vi är i slutfasen nu och har ett "gäng" filmer, manus och berättarröster att kreera. Den kreativa processen är behållningen!

Antagningsbesked fick jag också igår.."Interkulturell pedagogik" 7,5 poång på distans. Känns jättespännande men eftersom jag inte vet speciellt mycket om vårens innehåll än vågar jag inte glädja mig fullt ut men jag tror att jag ska mäkta med utbildningen även om det dyker upp ett intressant jobb..det är ju så himla intressant ämne..pedagogiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar