måndag 4 april 2011

Bekännelse från Försäkringskassan..

Det har nu blivit dags för valpen Stawros middagslur. Själv så passar jag på att sitta bredvid och uppdatera mig på nyhetsflödet.

Det har varit en halvdramatisk fm då den lilla valpen satte i halsen rejält ..usch så otäckt!

Som rubriken förtäljer kan man idag hitta en debattartikel i Aftonbladet där en Kassaanställd talar ut om hur det känns när man  som mänsklig empatisk individ ska fatta beslut som kräver total avsaknad av humanitära moraletiska och empatiska egenskaper.

Tycker det är modigt av debattören Steve Dahlin att ta bladet från munnen och berätta om hur den dagliga handläggningen styrs av inhumana regelverk och lagar som man tror skapats på 1800 talet ..egentligen är det bara själva halshuggningen eller dekapiteringen som saknas i besluten för att Sverige ska ha regregerat till århundradet då halshuggning var det vanligaste sättet att avrätta folk.

2000-talet får väl anses som lite mer fegt då det vad jag vet inte stadgar i lag eller sjukförsäkringsbalken om regelrätta avrättningar utan texterna få anses mer svepande.

Jaja ..svart på vitt fick i allafall jag på att det var sunt av mig att inte söka de utannonserade tjänsterna på Försäkringskassan här i Västerås. Jag tror faktiskt inte att jag skulle stått ut en vecka med mitt starka liberala förhållningssätt till livet, demokrati och orättvisor ..skulle inte ha kunnat ansluta mig till mammongänget på kassan..så det var klokt av mig att ta ansvar för mig själv där..BRA JOBBAT Ewa!

4 kommentarer:

  1. Ja, det kan ju inte vara det bästa jobbet man kan ha....att döma folk till fattigdom och förtvivlan och kanske ännu värre med bara ett knapptryck på datorn. Hoppas dom öppnar munnen och säger ifrån!

    SvaraRadera
  2. Instämmer! Efter att man haft kontakt med kassan i olika ärenden så slås man ju av att det inte går att komunicera.sina synpunkter och de bara hänvisar till lagrum..beslut och bestämmelser.

    Mitt senaste ärende..eller rättare sagt sonens..med kassan visade på en helt felaktig formulering i Socialförsäkringsbalen..en felformulering som får ödesdigra konsekvenser. Det borde ju då vara så att FK lyfter felformuleringen som felaktig och ändrar..men icke det står fel och det kan dom inte göra något åt..PUNKT! Det spelar ju ingen roll då hur många gånger man överklagar eftersom uppenbara fel i lagen också styr besluten! Neej..kollektiv uppsägning borde handläggarna ägna sig åt då..skulle det måsta hända ngt som kan gagna sjukförsäkringstagarna!

    SvaraRadera
  3. Har du sett den här bloggen...?

    http://fk-attraktiv.blogspot.com/

    KRAM <3

    SvaraRadera
  4. Nix Bunny men ska kika direkt! Tack<3

    SvaraRadera