fredag 8 april 2011

Livet är förunderligt..

förfärligt ibland och förtjusande däremellan! Man vaknar på morgonen och har ingen aning om vad det egentligen är som ska hända det närmaste dygnet.Berättar hemlighet

I dag den 8 april 2011 är en förtjusande dag i världshistorien! Rött hjärta

Fredag och det är omvälvande att bli matte. Faktiskt lite grand som att bli mamma fast egentligen går det inte att jämföra alls ..eller joo.. lite för jag kommer ihåg när jag kom hem från BB med en ny liten varelse.. en relativt obekant som jag skulle lära känna allt bättre vartefter dagarna gick.

Att bli med hundvalp är ju helt nytt för mig och vår lille vän är ju inne på sin 10onde vecka ..(han blir 10 veckor på tisdag). Någon sa att man kan likna den hundåldern vid en människas 4 års ålder.
Jag har alltid älskat 4 åringar för det är så skojigt att prata med dom. 4-åringar är väldigt vetgiriga och har många frågor och existentiella funderingar som är roligt att ta del av.

Jag skulle mer vilja lika Stawros 10 veckor med en 1,5 åring ..han bara kör på och allt är så otroligt roligt men han är också skarpsinnad så han tar till sig det man vill förmedla men glömmer lika fort ..jaa jösses!Förvirrad

I alla fall så tränar vi på allt möjligt eller egentligen det viktigaste. Man får som hund INTE bita folk i fötterna HELA TIDEN ..och som hund ska man kissa och bajsa ute!!! det senare går riktigt bra..ingen “olycka” alls idag ..Wiiiiiii!!! DUKTIG!!Hund

När jag hade bebisar som ammades minns jag att jag var hungrig precis hela tiden ..det är jag nu med heeeela tiden trots att jag inte behöver amma Ler
Det går nämligen åt energi för en ovan matte. Han har bott hos oss en vecka i dag ..den lille Stawros!!
Vart tog veckan vägen?

3 kommentarer:

  1. En vecka redan :O Tiden går för fort :(

    SvaraRadera
  2. Och så kryssar jag i rutan... :) *skratt*

    SvaraRadera
  3. Japp en vecka..och snart är det jul oooo vad jag längtar!!

    Fast vi ska ha en lång vår och en lång, varm, skön sommar en kort höst och en ännu kortare vinter sen är det ju VÅR igen!!

    Då är Stavve 1 år <3

    SvaraRadera