fredag 8 april 2011

Se mig inte i ögonen älskling..

“rubriken sätter man sist” var det någon författare som sa och det kanske är så man gör. Jag brukar alltid börja med rubriken men idag finns ingen lämplig på hyllan i hjärnkontoret så vi får väl se vad som värker fram,

Läste sent i går att Leif “Burken” Björklund har lämnat jordelivet. Känns konstigt,,han har ju liksom Rock Olga och Rock Ragge alltid funnits. Nu är dom borta alla tre och det känns som sagt konstigt. R.I.P

Här hemma på morgonkvisten råder stillhet. Den lille Stawros har varit uppe och frukosterat med husse och de hade tydligen haft en “dust” men nu sover han förmiddag det lilla livet.

Hunduppfostran är  något vi kommer att få ägna oss åt framöver och det gäller nog att inte skjuta upp saker som behöver stävjas utan göra något åt dem direkt..för allas bästa!

Inte så lätt alltid då den lilla valpen tittar på en med de stora ögonen och ser oförstående ut. När man då har läst i böckerna så är det just det..han tittar en i ögonen ..frågan är då..vem är det som ska vara undergiven?

I dag ska jag ta mig en rejäl cykeltur. Det behöver jag ..hoppas det spådda vädret håller sig borta dvs regnvädret som ska vara i annalkande framåt lunch. Det är riktig vår här utanför nu på morgonen..bara svag vind och stor sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar