lördag 25 december 2010

Kanelkören..

Har frukosterat till en alldeles fantastisk julkonsert på svt 1 från 1992 från Örebro. Händel, Bach och ett antal traditionella julsånger..jaa ett mycket högtidligt sätt att vakna till på juldagen 2010.

Nyfiken är jag också..igår, julafton, hade jag nya besök här på bloggen från Singapore, Kungsgården, Borlänge och Norberg. Skulle ju så gärna vilja veta!!..flera av Er besökare använder Facebook som källa och Du som besökt mig från Singapore har min webbadress :O skriv gärna en kommentar och berätta vem du är..det skulle jag gilla!!

Vår julinstallation är på plats..

Vi visste att vi skulle "springa på" den konst som skulle hängas över soffan, bara vi väntade tillräckligt länge. Drygt ett år tog det men sen efter ett impulsivt besök på en julbasar i Konstnärernas Kollektiv Verkstad här i Västerås och där hängde den..Kören. Samma tanke for genom älsklingens och mitt huvud och nu har vi vår egen kör här hemma på väggen.

Konstnären Marie Långhans
kreerar inte bara körer utan andra fantastiska små eller stora konstverk. Tack Marie för att Du skapade vår kör.."Kanelkören"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar