tisdag 28 december 2010

StickPeriodare...

Har fullständig "rubriktorka" idag!..får väl hoppas den växer fram under tiden jag skriver!

Facebook som fenomen har jag skrivit om förut och nyheterna på morgon tv berättar om att man inte ska skriva där när man har semester och åker bort eller rättare sagt berätta om att man åker bort..eftersom FB är ett forum för information för inbrottstjuvar..tänk på det!

Även om jag själv inte är någon särskilt aktiv FB informatör så besöker jag det sociala mediat dagligen. och jag tycker det är häftigt att man där hittar kontakter från förr och att man behåller kontakten med de som man inte träffar så ofta. Nu på morgonen hade jag ett litet meddelande från en kär vän som är hemma på julledighet och som förmodligen kommer att resultera i en lunchdate..kul!

Nu kom rubriken!! av den anledningen att jag är inne i en stickperiod..handledsvärmare, 2 par, och igår kväll inleddes ullschalstillverkning..modell lång och bred och den ska jag fortsätta med nu. Bra avkoppling samtidigt som den kreativa sidan får utlopp. Jag brukar hamna i en stickperiod så här på vintern och kanske är det just vintern som triggar behovet av värmen i stickade plagg :)

4 kommentarer:

  1. Sv: Åh… Nu blir jag sådär gråtig igen…

    Tack snälla Ewa för dina stärkande ord!!

    Det är av dem jag får denna styrka ♥

    Tack igen och igen!!

    Kram och god fortsättning till Dig ♥

    SvaraRadera
  2. Blir du gråtig.. <3 ..det var inte meningen :)

    Du gör ett bra jobb..hoppas det ger resultat för dig på sikt..allt tar tid..men om man ger sig själv en chans och berättar för andra att de också måste ge en chanser (de som inte förstår själva..och det vet vi ju hur det är med det)
    Då förstår du..då händer det grejer!
    Göra och andas..äta lite ibland..och kärlek måste man få..

    Håller på Dig och följer bloggen
    KRAM Ewa

    SvaraRadera
  3. Hej Stickperiodaren!
    Lilla Hannahs fina röda sjal har fått lite majskrok på sig och skulle behöva bli lite ren. Tror du man kan tvätta den i maskin 40 grader eller är det handtvätt som gäller?
    Tacksam för besked :=)

    SvaraRadera
  4. O vad kul att den lilla lurviga röda används!! testa 40 grader..lite sköljmedel..gnugga till den när den torkat så den fluffar upp sig..sen som ny!!

    MER MAJSKROKAR!!!
    Kram från storasystermoster :)

    SvaraRadera