söndag 12 december 2010

Nu nalkas Prinsesslucian

"Nu vaknen och glädjens Lucia är här, och natten mot morgon sig vänder. De skimrande ljusen i kronan hon bär, och hoppet i hjärtat hon tänder." 

Jaa.. nog är hon vaken och glad Prinsessan som i morgon bitti kommer ikläda sig den av farmodern uppfållade vita skruden och sjunga luciasången..Fint! Jaa..hon borgar för hoppet om mänskligheten..Storprinsessan..snäll demokratisk..lagom busig (hon hade vattnat blommorna med mjölk idag!!) hon är mån om oss andra och om lillprinsessan. När hon sen är på väg hem kommer hon tillbaka och säger "JAG ÄLSKAR DIG FARMOR!" och jag kan bara konstatera att hon har en alldeles speciell plats i mitt hjärta.

Söndagen den 3dje advent är snart till ända och det har blivit alldeles för lite gjort för att jag ska kunna säga att jag är i fas med planen :(. Ska sitta till mig lite i soffan sen ska jag göra ett sista ryck före måndagens arbetspass. Det får helt enkelt bli små ryck under veckan och det som inte hinns ..hinns inte och då får det gå ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar