torsdag 23 december 2010

Släpp fram..

tröttheten nu!! Säger den kloka delen av mig medans någon annan del tycker det är riktigt obehagligt.

Det blir ju så när man varit "på tårna" under en längre tid..man håller tillbaka trötthetskänslan till förmån för att göra lite till..och lite till..och lite till. Sen blir tröttheten ett faktum, kroppen och själen behöver en nödvändig vila..återhämtning!

När jag kommer dit känns det som jag inte orkar just något alls..är inte sovtrött utan det är mer som kraftlöshet.

Den kloka delen av mig säger då.."ja men ta nu och gå ut och gå..få frisk luft!"..mm avvaktar dock lite med det eftersom det är så jäkla kallt..det kanske blir någon grad varmare fram på dagen eftersom det snöar.

Neej..jag stannar nog i morgonrocks och toffel läget en stund till!!

3 kommentarer:

  1. Det gör du rätt i, att stanna i morgonrocks och toffel läget alltså. Njut av att vara ledig!

    Friskluft är bra men inte "måste-känslan" så ta promenaden när du är redo.

    Kram på dig och GOD JUL!

    SvaraRadera
  2. KRAM på dig med!! och TACK för ett väldigt fint julkort!

    Blev alldeles varm när jag såg din handstil på kuvertet och jag tycker det är såå tråkigt att det är så långt avstånd emellan!!

    GOD JUL och hälsa de Dina!
    Ewa

    SvaraRadera
  3. Du har du sett det här, lite sent ute men du kanske hinner :-)

    _______

    Har du en blogg?

    Nu har du chansen att få en gratisprenumeration, värde 120–450 kr. Välj i ett sortiment av elva tidningar. Allt du behöver göra är att blogga något trevligt och länka till Tidningskungen.se så skickar vi dig en prenumerationskod.

    När du har bloggat om oss så kan du maila din blogglänk till: ted@tidningskungen.se

    SvaraRadera