måndag 27 december 2010

Riktig måndag..

och jag kan bli lite avis på min vän Jessica B som har fått gåvan att alltid vända saker till det positiva..

Det var en annan bekant som sa "Du vet Ewa..det kan alltid bli värre!" och det är ju också ett sätt att vända på tankebanor.

Ja, nu är det inte alls så att jag sitter här och klagar för man kan inte ha det så mycket bättre än så här men idag känns det som det är en riktig måndag..och det är det ju också!

Det handlar om att gilla läget..och sätta gränser där det behövs och att inte ha en inställning om att anpassa sig så till den milda grad att det kan liknas vid prostitution.

Man får ställa sig frågor som "är det här ok?".."har du skaffat dig den tid du behöver?".. vem för?

Ja, det finns fler nyttiga frågor som man kan bolla med sig själv men dom kan vi ta någon annan dag!

Efter min lilla turné nu på måndagsmorgonen har jag landat lite tillfälligt i soffan och ska nu dricka en kopp kaffe och ta en andra frukostmacka. Sen ska jag försöka åstadkomma en plan för den här riktiga måndagen så den inte tar mig dit där jag inte tänkt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar