torsdag 2 juni 2011

Folknykterhetens dag..

Vet inte hur folknyktert det är en dag som denna och med resonemanget jag hade om  andra temabestämda dagar att fira så kan jag väl iaf säga ett dagens tema är ok.

Undrar hur svenska folket firar en dag som denna? ..för kan svenska folket fira något utan alkohol?

Kristi himmelsfärd är det ju också och jag vet inte heller hur svenska folket uppmärksammar den här dagen då kristendomen menar att Jesus bytte jordelivet mot himlen.

Jag tror svenska folket ser dagen idag som en extra ledig dag..punkt.

Här  Västerås blåser det 6-8 m/s och det är jacka-på-klädsel som gäller. Har redan varit ute i skogen en vända med lillgreken som ånyo är dålig i magen..faan vad tråkigt det är.

Vet inte om det är tarmskrutten som ställer till det eller om han har fått i sig något olämpligt. I går käkade han gräs som sedan gjorde att han kräktes..men så gör ju hundar..och katter med när de behöver rensa magen. 

Katter har ju en väldig förmåga att ordna upp kroppens behov och det tror jag ju att hundar gör också men i det här fallet där den sista undersökningen av Stawros tarm visade att den ff var svullen så kan man ju inte veta vad som är vad. Är det en vanlig magrensings-process eller har han ngt fel på tarmen som medicinskt behöver åtgärdas?

Får avvakta dagen och ge sånt bakteriebalanserade kosttillskott får se hur det hela avlöper!

2 kommentarer:

  1. Usch vad det är jobbigt att de inte kan berätta för oss... :( ♥

    SvaraRadera
  2. Håller helt med :( ♥

    Det går liksom inte att veta om det är normalt eller om det nu är ngt som ska opereras..men han är ju pigg som tusan!

    Sen tror jag att det är svårare när man inte haft hund förut eftersom iaf jag inte kan läsa varenda signal

    Kram

    SvaraRadera