torsdag 23 juni 2011

Samhällsförakt..

Egentligen hade jag, en dag som denna, för avsikt att skriva något om den stundande midsommaren men varför ska jag???

Så sent som den 18 maj skrev jag inlägget om barnen i Mark. Uppdrag Granskning som följt barnens på ett journalistiskt mycket granskande sätt och de gjorde som vanligt djupdykningar i samhällets beslutandeorgan och intervjuade en och annan ÄRTHJÄRNA utsedd som folklig representant skickad att besluta om människors öde, i detta fallet BARNS väl och ve.

Vet inte om jag missat ett överklagande men förmodligen har jag inte varit mottaglig för jag trodde verkligen på att rättvisan segrat och att människorna tagit förnuftet till fånga, men tydligen måste det skett ett överklagande eftersom Förvaltningsdomstolen idag fattade ett nytt beslut om att barnen ska stanna i det familjehem de nu är placerade i sedan 1 år tillbaka…DÅ känns det fel att fira midsommar!

Den kvinnliga domaren intervjuades i P4s eftermiddagsprogram och la ut texten om att lagen är tydlig “För barnens bästa” ..jösses!! I min rationella värld som också är empatisk och där en del kunskap också finns om barns förmåga att knyta an till vuxna så FÅR MAN VÄL ÄNDRA LAGEN så den inte är tolkningsbar för våra svenska domstolar…ENKELT är det ju..VARFÖR?

Joo för ingen kan ersatta den anknytning som barnen har till föräldrarna i det första familjehemmet..den anknytningen är väl den enda som är stark non att läka alla de psykiska sår som barnen försetts med av samhället och av alla ärthjärnor som verkar tappat all förankring i de grundläggande behov människor har.

Jag kommer aldrig att sluta reflektera..hväda min egen och andras rätt om det behövs. Vårt svenska samhälle är till för de rika och starka..alla andra får kämpa!

Jag börjde att rabbla alla kategorier som jag kunde komma på men inlägget skulle bli dubbelt så långt med alla identifierade samhällsgrupper som ÄGER UTANFÖRSKAPET!

Sammanfattar mitt ställningstagande i rubriken!!

3 kommentarer:

  1. http://cattasbubbla.se/2011/06/28/marks-politiker-med-i-tvivelaktig-facebookgrupp/

    Har du sett detta? Vad sysslar Marks med.

    SvaraRadera
  2. Tack för länken! Bekräftar bara det jag sagt..ÄRTHJÄRNOR!! Tycker det känns obehagligt att leva i ett Sverige som kallas demokrati men som i själva verket styrs av ÄRTHJÄRNOR!!

    SvaraRadera