tisdag 28 juni 2011

Mer samhällsförakt..

Det späds på kan man säga!

Har ju skrivit tidigare om Barnen i Mark som har utsatts av samhället på ett brutalt sätt. Fick idag en länk av en anomym läsare från Göteborg som jag nu läst och ..som sagt..späder på mitt samhällsförakt

Det blir ju liksom bara värre och värre och nu funderar jag över HUR de etablerade partierna tänker när de nominerar människor..partikollegor till poster i beslutandeställning i vårt sverige..(jo syrran det ska vara liten bokstav)..i egenskap av samhällsmedborgare är jag nu mycket orolig över att det sitter såna “ÄRTHJÄRNOR” runt om i sverige och bestämmer med dålig demokratikunskap..allmänbildning och helt befriade av förmågan att avgöra vad är lämpligt alternativt olämpligt att göra som förtroendevald i beslutandeställning.

Facebook i all ära men vad tusan tänker man med om inte armbågen när man som förtroendevald går med i grupper på FB i ren sakfråga..JESUS HJÄLP!!

Neej..tror inte på jesus under heller men det känns som “Tryggare kan ingen vara” i ett “ÄRTHJÄRNELAND” som sverige

4 kommentarer:

  1. Man tänker inte, man är för van vid att gå och lalla i sin egen lilla bondhåla som man gjort i alla år och fattar inte att världen ser det man gör på nätet.

    Det här är vanligare än vad folk tror. Under min egen tid som ersättare i KF i Göteborg såg jag rena övergrepp mot demokratin varje möte. Men där kallades de partipiska.

    SvaraRadera
  2. Hej Niclas,
    Det är ju en förklaring ..att man inte tänker. Jag tror också att i såna små kommuner, både i tjänstemanna- och politikerleden, bildas lokala kulturer och de blir befästa under lång tid och att det också påverkar verklighetsuppfattningen.

    Maktfaktorn har också betydelse för dessa lokala "bestämmare"..man tycker man är ngt när man kan besluta över andra..ruggit!!

    Jag tror egna behov och okunskap är de största hoten mot demokratin..därför är såna granskningar som bl Uppdrag Gransking helt nödvändiga. Att det skildras hur beslut drabbar "vanliga" samhällsmedborgare och skattebetalare.

    Det är absolut vanligare än man tror..har själv haft inblick i beslutandeorgan och partipiskan kan även vina över de som sitter i opposition..vilket också är ett hot mot demokratin.

    Jaja..jag tycker mycket om samhällets föråldrade uppbyggnad men det som jag riktigt "går igång" på är hur sk demokratiskt fattade beslut drabbar barn som inte kan föra egen talan..det är en självklarhet att juridiskt ombud ska utses för alla barn och ungdomar som inte blir lyssnade på när "samhället" ska fatta livsavgörande beslut för dom..För barnets bästa!

    SvaraRadera
  3. http://www.nyhetsverket.se/nyhet/17851/Maria-Larsson-m%C3%A5ste-dra-l%C3%A4rdom-av-Marks-fallet

    Hej basfarmor,
    Ny artikel om barnen i Mark.
    M v h
    Patrik

    SvaraRadera
  4. Ojoj..ska genast läsa!!
    TACK Patrik!!

    SvaraRadera