torsdag 30 juni 2011

Lillgrekens kompisar..

Underbar torsdagsmorgon! Det kommer bli varmt idag..riktigt varmt så det är bäst att passa på att njuta av den höga morgonluften.

I går kväll var det dags för valpkurs igen. Stawros hade en av sina mest ofokuserade dagar men vad gör det..kul hade han när han fick rulla runt med Molly och leka!

Ja, han älskr att leka med andra hundar och det spelar då rakt ingen roll om de är Jättestora eller jättesmå men jag tror att om jag skulle fråga honom skulle han välja jämnstora vovvar.

För matte har det öppnats en helt ny värld..hundvärlden..och att det fanns så många olika modeller på hundar hade jag ingen aning om.

Vid kvällspromenaden i går träffade vi en ny bekantskap..Sigge Mastiff 1 år..men JESUS vilken hund!! Stor och vacker och de fick hälsa såklart. Husse sa att Sigges valpkursledare hade sagt att han inte bör leka med små hundar av ren säkerhet. Det handlar INTE om att han skulle vara farlig eller kamphund men den 50 kilo tunga valpen och tillika muskelpaketet har inte koll på att han är ett tungt muskelpaket ..precis som Lillgreken inte har koll på att han är en liiiten en med korta ben så det är den situationen som kan bli farlig i leken med okontrollerade rörelser och JÄTTETASSAR Ler

Börje Leonberger träffade vi också..75 kilosvovven..han är betydligt lugnare eftersom han är vuxen och lillgreken har inga som helst problem att leka med honom och det är verkligen kontraster..Liiiten och JÄTTESTOR.

Arnold Amstaff, Ajax Blandras,Sigge Chiuaua, Elsa Mops, Yra Dvärgsnauser ..jaa jag kan rabbla hur många som helst som ingår i lillgrekens kompissfär och jag tror han skulle bli ledsen om jag inte nämnde Ferry Parson-Russel..älsklingskompisen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar