lördag 8 oktober 2011

Glad jag inte röstade..

För så var det..jag röstade inte i förra valet men det har jag nog skrivit om tidigare.
Jag kan höra argumenten i huvet..alla “ojjare” som tycker saker när jag öppet deklarerade att jag inte röstade..”det är både din rättighet och din SKYLDIGHET””..joo tjena!
MITT argument var att “DET FINNS INGET ATT RÖSTA PÅ – MAN KAN INTE LITA PÅ NÅGON”. Då fick jag munnen full av såna långa utläggningar om solidaritet och jämlikhet och…gud vet vad.
Men se..Nu har ju återigen ett “litet” problem vad gäller “man kan inte lita på någon” dykt upp på agendan. Den här gången är det Håkan Juholt som tycker att hyran för sambon (jag vet..syftningsfel) ..har  varit för dyr så han har hittat ett litet utrymme i den stora gemensamma kassan ..skattebetalarnas plånbok.. att få kostnaden ur världen för sig. .SUCK!
Jag lägger ingen energi på att dra några fler exempel på hur människorna som tillhör klassen “friska och rika” i klassamhällets Sverige har möjlighet att skaffa sig lite bidrag så de kan stoppa undan lite mer.
Lutar mig tillbaka och känner mig nöjd med att inte ha röstat. Funderar dock över HUR det kan vara så olika i klassen “friska och rika” mot klassen “sjuka och fattiga”?
De sjuka och fattiga har förstås ingen möjlighet att få några bidrag och kan således inte stoppa undan något..de friska och rika däremot..jaa så är det förstås ..de kan stoppa undan lite för de får bidrag.
OK..då förstår jag! Det är ju så fantastiskt i Sverige..det demokratiska landet. I Sverige får man bostadsbidrag om man tjänar 144. 000:-/mån..det betalar alla vi andra..jag med som har a-kassa.
Hmm..nej då..jag får inget bostadsbidrag..nej det vore väldigt odemokratiskt för jag tjänar för mycket jag..men jag är gärna med och betalar Håkan Juholts sambos del av hyran!
Arg SKITSVERIGE

1 kommentar:

  1. Jag röstade dock, men håller med, det spelar ingen roll, för DE i regeringen kommer ALLTID att se om sig själva först... :(

    SvaraRadera