tisdag 11 oktober 2011

Verktygslådan..

Varit på citypromenad med lillgreken. Husse hade ett ärende på stan och vi bestämde oss för att följa med hunden och jag. Första riktiga långpromenad bland alla bussar, bilar, hundar, cyklar, mopeder och buller.

Han är så himla duktig den lilla vovven. Han går fot när jag vill..fast vi har döpt kommandot till sakta..skitbra funkar det och i den miljön!

I går kväll fixade han i sig något äckel igen vid sista kissrundan..det går så satans fort och mörkt var det men det fick han ju sota för då..inatt. Dålig i magen och det är tråkigt men nu vet vi i allafall att han stoppat i sig något olämpligt.

Munkorg har inhandlats i strategin att hjälpa honom skydda sig själv eftersom han inte känner när något inte ska ätas.

Vet att det finns synpunkter på att använda munkorg i syftet att inte käka..för det ska han låta bli när vi säger ifrån..MEN..fram till dess att det funkar klockrent kommer vi använda munkorgen som skydd.

Verktygslådan ja..den ska jag städa..eller håller på..min egen snackar vi om. Vissa verktyg har hamnat på fel plats..andra behöver nyare modell och några har jag glömt bort hur jag ska använda men dom ska jag uppdatera mig på i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar