söndag 23 oktober 2011

Vi hann..

Igår blev jag bjuden av min stora kärlek…

..i födelsedagspresent fick jag en liten utflykt men Eckerölinjen till Åland med tillhörande viltbuffé.

Ett makalöst höstväder med en temperatur på 10 °c..stor sol och nästan vindstilla och då förstår du ju att båtresan var nästan overkligt njutbar…

*Skrattar* Jag kan väl avslöja att vi, med en hårsmån, höll på missa hela grejen och det är jag så glad att vi inte gjorde men om jag säger så här…tidsoptimister med en kartbok (OBS alltså ingen GPS)..en kartbok modell Ä och vår premiärtur till Grisslehamn. Jaa..haha..Jag visste inte att det i Älsklingen bodde en liten rallykung men det var tur för 14.56 forcerade vi dörren till båtterminalen och båtens avgångstid var 15.00..VI HANN!!

 

En magisk lördagstripp..precis lagom i tid. I pianobaren underhöll Elinore Asp..

RIKTIGT DUKTIG!! men en fantastisk röst!

Älsklingen hade bokat viltbuffén till kvällssittningen och jag hade stooora förväntningar eftersom många pratar om den OTROLIGA maten. Förväntningarna infriades och det var makalöst god mat.

Jag hade tänkt fota den kulinariska upplevelsen men..tyvärr..det hanns inte med utan det enda som förevigades var..

Jaa..mycket gott men de absoluta favoriterna var ändå kantarellmoussén..viltpatén..alla laxrätter..de västerbottenostmarinerade rostade rotfrukterna..den vackert orange syrliga havtornssåsen som serverades på dessertbordet..chokladmoussen med röda osötade bär..jaa, favvolistan kan göras mycket längre men på top 10 listan hamnar kantarellmoussen på plats 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar