tisdag 25 oktober 2011

Tonfiskens dag..

Ett helt år har gått. RIP Runekissen..

rune

Jaa..ett helt år sedan vår älskade Rune for i väg till katthimlen. Dagen idag har utlysts av min vän Virre till Tonfiskens dag eftersom vår Rune ÄLSKADE tonfisk. Varje lördag hade han tonfiskens dag och då väckte han matte tidigt på morgonen för han var så sugen. Katten Rune visste när det blev lördag..för det var bara då han väckte matte tidigt med en speciell ritual för att få ner den mycket morgontrötta matten i köket så hon kunde öppna tonfiskburkenRött hjärta

Konstigt..i morse ringde älsklingen precis när han hade svängt ut på vägen på väg till jobbet..”Det ligger en överkörd katt här..vad ska jag göra?” sa han. Jag tyckte att flytta den till sidan av vägen så den inte skulle bli påkörd en gång till var en bra idé. Jag drog mig till minnes att beskrivningen stämde in på en katt som nyligen flyttat in här på området och jag gick dit för att höra mig för.

USCH vad jobbigt det var men jag tänkte att om det varit vår katt hade jag velat att någon snäll människa hade kommit och berättat så fort som möjligt. Min farsot var sann..det var grannens katt..såå tråkigt och märkligt just på tonfiskens dag!

Du som har djur vet ju att man kan inte ersätta förlusten av en kär och trogen vän.  Rune har en alldeles speciell plats i våra hjärtan.

Lillgreken Stawros har en annan speciell plats i våra hjärtan..jag tror han fattar att det är ngt alldeles speciellt med den här dagen

IMG_0630_1

3 kommentarer:

  1. Men usch :'( Vad ledsamt ♥

    Vilken fin bild på Rune :)

    R.I.P Rune ♥

    SvaraRadera
  2. Vila i frid Rune!

    kommer ihåg hur länge man hörde han ''prata'' i huset efteråt :( det var riktigt sorgligt

    SvaraRadera
  3. Ja ledsamt..men vackra och roliga minnen♥

    Jaa Emil och jag kan fortfarande höra hur han hoppar ner från fönsterplatsen när jag kommer hem..det är ju bara kroppen som lämnat oss ..anden bor ju kvar♥

    SvaraRadera