tisdag 28 februari 2012

Golvlägg..

Tisdag och mulet med några +°. En liten snöskvätt har ramlat ner från himlen inatt så det är alltså “torka hund väder”.

Vaknade av hundens skällande..han ser ju syner ibland och blir fullkomligt..jaa, vad blir han?..rädd.. arg..vaktig..svårt att veta men skäller gör han och man ser att han ser något men man vet inte vad.

Det var väl bra med skällandet för jag om upp tidigt idag. Den lilla hunden har somnat förmiddag på sin favvosäng nere i köket. det märks tydligt att han blivit äldre och tryggare eftersom han inte hänger mig i hasorna på samma sätt som tidigare..skönt! Lite konstigt är det också eftersom jag blivit så van att han honom med på allt.

Han är riktigt duktig nuförtiden. I går var prinsessorna här och vi gick på promenad och den lilla Stawros var såklart med. Han älskar prinsessorna det märks tydligt!

Storprinsessan vill ta ansvar och ville gå med hunden i koppel. Hon är liten och greken stark så liten han är. Jag gjorde ordning kortkoppel och tänk..han gick fot med Storprinsessan hela tiden. Med små små steg trippade han bredvid den mycket stolta prinsessan som med jämna mellanrum kommenderade “sitt..ligg” eller “sitt..skall” så himla duktiga båda två!!

När jag instruerade majestätet hur hon skulle göra så sa jag “ först säger du sitt och väntar att han sätter sig. Sen säger du skall..väntar på att han ska skälla och när han skällt så får du ge honom godis och tala om att han är jätteduktig!

Det är en lång instruktion för en 5-åring. vid första försöket sa hon “Sitt” ..han satte sig..så sa hon “Skalle” och det hände absolut ingenting. När hon sen förstod att “skall” var det ord som skulle användas gick det hur bra som helst!

*ler* När hon kommenderat “skall” så var hon inte riktigt beredd Storprinsessan utan hoppade till när greken skällde..såg väldigt roligt utLer 

Ja just det..bäst att hoppa in i duschen nu eftersom golvläggaren ska komma med mattan sen. Han var här igår och spacklade golvet så det har torkat och ikväll ska mattan läggas!! TOKSPÄNNANDE att se om det blir som bilden i mitt huvudLer

2 kommentarer: