söndag 12 februari 2012

Lilla tanten..

Ett otroligt vårvinterväder har vi haft idag. Vid lunchtid tog jag min lilla dramaten och knallade i väg till närbutiken för att bunkra mjölk och några andra produkter som tenderar ta slut i tid och otid. Solen värmde.

På väg hem såg jag hur en äldre (läs gammal) tant med sin rullator kom gåendes emot mig. Rätt som det var ramlade hon och blev liggande och jag skyndade mig fram.

Jag förstod snabbt att det måste ringas efter ambulans då den lilla tanten småkrampade och hon kunde inte svara på mina frågor om vad hon hette och om hon hade ont någonstans.

Ambulansen kom snabbt och en annan dam som anslutit till det lilla första hjälpenteamet gick iväg för att möta upp ambulansen eftersom vi befann oss “offpist” i skogskanten.

Stackars lilla tanten..vi visste ju inte vem hon var..hon hade ingen väska med sig och jag hoppas hon hade plånbok med id-handlingar i ngn ficka på jackan så ambulanspersonalen får veta vem den lilla tanten är.

Jag lär inte få veta så jag kan bara hoppas att det gick bra för den lilla gamla tanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar