tisdag 21 februari 2012

HELDAG på IKEA..

Nästan. Vet att jag har många IKEA-fans i läsekretsen som bli väldigt avundsjuka nu..haha!!
Jag åkte ju dit på förmiddagen. Först till Coop-bygg..sen till Bauhaus och sen till IKEA.
*skrattar* Hade turen att träffa en säljare på förvaringsavdelningen i samma kaliber som lillasyster.
Min kära lillasyster jobbar på IKEA Bäckebol och hon har järnkoll på alla fästpunkter och mått och allt annat som vi vanliga IKEA-shoppare inte har tänkt på..så mycket!!
Det hade den mycket trevlige OCH lugne förvaringsförsäljaren..stort tålamod hade han också.
Så här blev det:
PAXek







Skjutdörr







Paxvit



x 2



pax-vikedal-dorr



x 5



Hahaha..sen är jag inte lika välplanerad och välmåttad som lillasyster så jag“slog till” på ett fynd också.. en PAX hörngarderob som var nedsatt med massor med hundra. sen när jag kom hem med den så fick jag börja böna och be att vi skulle flytta sovrumsdörren för att få plats med den FANTASTISKA hörnpaxen..men se DET GICK INTE Ler Vi får väl se hur det går…
Dyrt kalas men med den i Västerås endast förekomna rabatten på 2 000:- för stommar och skjutdörrar fick vi otroligt mycket många garderober.
Jagi fick ta rast från IKEA och åka hem och mäta ..sen tillbaka igen.
Den kunnige försäljaren kom med nya ideer hela tiden så till slut fick jag lov att fråga “ har du gått någon kurs för att lära dig hur många beslut en köpare kan ta på en dag innan kunden ger upp och åker hem?”
Jag var tvungen att fråga för jag kände att beslutsförmågan var på upphällningen.
Sen blev det Ta det självlagret och bära bära bära..sen åkte jag hem så kom det en HEL liten lastbil med kartonger så blev det bära bära bära igen.
Nu Cesar..sen sängen!!!!
Älsklingen konstaterade nyss “Jag fick 7 garderober i födelsedagspresent och en semla”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar