tisdag 17 juli 2012

Det höll..nästan..

Gårdagens väder menar jag. Vackert hela dagen fram till 19.05..då var det dags för lite regn igen.

Den lilla greken fick iaf två långpromenader i uppehållsväder. På fm gick vi en ny väg..svårframkomlig med högt gräs..så den lilla hunden var borta ur blickfången med jämna mellanrum. När vi kom hem skulle jag klappa om den lilla och tala om hur duktig han var och då känner jag hur KLETIG han är på halsen.

BAJS..han måste ha passat på att rulla sig när han var borta ur blickfånget en kort stund. Badning och SCHAMPONERING och sen as good as new!

Halsbandet och det gylliga lilla fästinghjärtat var också insmorda med BAJS..USCH! Han hade hunnit lägga sig på sin hundbädd (den ena) så den fick tvättas omgående..jaa vilket pyssel det kan bli bara av en vanlig promenad!

Idag blir det en "tråkig" promenadväg ..ingen off road idag inte!

Utflykt till det stora möbelvaruhuset, blev det också. Röda garderobsknoppar och en klockren taklampa till gäst/arbetsrummet. En liten "Ledberg" blev det också. Ledberg ska sitta i bakkant på den fd garderoben som tapetserats och har ett litet mellanrum mellan hylla och vägg. Tror det blir riktigt fint med Ledberg lysandes ner bakom hyllorna..i min bild i huvet är det iaf så.

Gårdagens uppehållsväder gjorde det möjligt att tvätta och hänga ut tvätten på tork så nu är det tomt i tvättkorgen...SKÖÖÖNT!

Idag ska jag tvätta igenom förrådet av filtar och plädar och hoppas naturligtvis på samma gynnsamma väder som igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar